গুগল ব্যৱহাৰ কৰোঁতে কিয় বাৰে বাৰে ‘মই ৰবট নহয়’ পৰীক্ষা কৰিব লাগে

ইণ্টাৰনেট ব্যৱহাৰ কৰোঁতে, বহুক্ষেত্ৰত, ৱেবছাইট এটাত প্ৰৱেশ কৰোঁতে এক বিশেষ প্ৰকাৰৰ পৰীক্ষা দেখা যায়। যদি আপুনি প্ৰাসঙ্গিক ৱেবছাইটৰ লিংকটো স্পৰ্শ কৰে, ছাইটটো নোখোলাকৈ এটা ‘কেপচা’ পৰীক্ষা পৃষ্ঠা ওলায়, য’ত কোৱা হয় ‘I am not robot’। কিন্তু আপুনি জানেনে এনে কিয় হয় ?

অৱশ্যে ৰবটৰ অৰ্থ ইয়াত যান্ত্ৰিক ৰবট নহয়। নেটৰ বেছিভাগ ৱেবছাইটে সংশ্লিষ্ট ছাইটৰ বিজ্ঞাপনৰ পৰা টকা উপাৰ্জন কৰে। এই প্ৰণালীত, ৱেবছাইট এটাত প্ৰৱেশ কৰা লোকৰ সংখ্যাৰ ওপৰত নিৰ্ভৰ কৰি ধন উপলব্ধ। ইয়াক ট্ৰেফিক বুলি কোৱা হয়। সেই ছাইটলৈ ট্ৰেফিক যিমানে বেছি হ’ব, সেই ছাইটত বিজ্ঞাপনো সিমানে বেছি হ’ব। আৰু ৱেবছাইটটোৰ গৰাকীয়ে এই বিজ্ঞাপনটোৰ পৰা উপাৰ্জনৰ এটা অংশ লাভ কৰে।

বহুসময়ত, দেখা যায় যে কিছুমান অসৎ ৱেবছাইটত এক প্ৰকাৰৰ স্বয়ংক্ৰিয় প্ৰণালী বা প্ৰ’গ্ৰাম ব্যৱহাৰ কৰা হয় যি অধিক উপাৰ্জন কৰাৰ বাবে কৃত্ৰিমভাৱে ট্ৰেফিকৰ পৰিমাণ বৃদ্ধি কৰে। এই বিশেষ কাৰ্যসূচীবোৰক ৰবট বা বট বুলি কোৱা হয়। এই ৰবটটোৰ জৰিয়তে একেটা ছাইটত স্বয়ংক্ৰিয়ভাৱে বাৰে বাৰে প্ৰৱেশ কৰি ট্ৰেফিক জাল কৰা হয়।

গুগলে এই অনুচিত পদ্ধতিটো অক্ষম কৰিবলৈ এটা বিশেষ প্ৰতিৰক্ষা প্ৰণালী ব্যৱহাৰ কৰে। এই পদ্ধতিটো হৈছে কপচা। কম্পিউটাৰত প্ৰগ্ৰাম কৰা ৰবটটোৱে স্বয়ংক্ৰিয়ভাৱে ৱেবছাইটটো প্ৰবিষ্ট কৰিব পাৰে, কিন্তু ই কেপচাৰ কৰা ছবিখন পৃথকে চিনাক্ত নকৰে। গতিকে এই ‘মই ৰবট নহয়’ পৃষ্ঠাৰ পিছত, বহুবাৰ কিছুমান প্ৰকাৰৰ ছবি চিনাক্ত কৰি ব্যৱহাৰকাৰী এজন ৰবট নে মানুহ পৰীক্ষা কৰা হয়।

Comments (0)
Add Comment