মুখত পাতল গোঁফ । শৈশৱৰ পৰা কৈশোৰলৈ…। এই সময় যথেষ্ট ভয়ংকৰ, তাত কোনো সন্দেহ নাই। কৈশোৰ কালৰ কিছুমান অভ্যাস প্ৰায় গোটেই জীৱন থাকে। তাৰে এজনে ধূমপান কৰি আছে। বন্ধু-বান্ধৱীৰ লগত ওঁঠৰ মাজত চিগাৰেট লৈ আড্ডা দিয়াৰ অভ্যাস এই বয়সতে গঢ় লৈ উঠে। এই আজীৱন অভ্যাসে যে শাৰীৰিক ক্ষতি কৰে তাত কোনো সন্দেহ নাই। গতিকে অতি সোনকালে এই অভ্যাস বন্ধ কৰাটো ভাল।

আলোচনাৰে সকলো সমস্যা সমাধান হয়। ধূমপানৰ বিষয়ে শিশুৰ সৈতে মুকলিকৈ কথা পাতক। ধূমপানে শৰীৰৰ কিমান ক্ষতি কৰে সেই বিষয়ে সঠিকভাৱে বুজাই দিয়ক। প্ৰয়োজন হ’লে ইণ্টাৰনেটত গৈ তেওঁক ছবি দেখুৱাব লাগে। কেৱল ধূমপান কৰাই নহয়। লগতে শিশুটিক বুজাই দিয়ক যে ধূমপায়ীসকলৰ মাজত থিয় হৈ থকাটোও বৰ স্বাস্থ্যকৰ নহয়।
নিষ্ক্ৰিয় ধূমপান
বহুক্ষেত্ৰত দেখা যায় যে বহু কিশোৰে ধূমপান কৰিব নিবিচাৰে। কিন্তু বন্ধু-বান্ধৱীৰ জোৰত এটা-দুটা চিগাৰেট বা ই-চিগাৰেট সেৱন কৰাটো অভ্যাসত পৰিণত হয়। গতিকে আপোনাৰ সন্তানক না ক’বলৈ শিকাওক। নিজৰ ইচ্ছাৰ বিৰুদ্ধে বন্ধু-বান্ধৱীৰ ইচ্ছাত সন্মতি দিয়াৰ প্ৰয়োজন নাই বুলি শিকাওক।
বিজ্ঞাপনবোৰে কিশোৰ-কিশোৰীৰ মনত ক্ষীপ্ৰতাৰে প্ৰভাৱ পেলায়। চিগাৰেটৰ বিজ্ঞাপনত প্ৰায়ে ধূমপায়ীজনৰ অতিৰঞ্জিত ছবি দেখা যায়। গতিকে ধূমপানৰ প্ৰতি আকৰ্ষণ সহজেই সৃষ্টি হয়। কিশোৰ-কিশোৰীসকলক পতিয়ন নিয়াব পৰা বিজ্ঞাপনবোৰ প্ৰায়ে অতিৰঞ্জিত কৰা হয়। বুজাওক যে যেতিয়া চিগাৰেটৰ বিজ্ঞাপনত কোনো ধূমপায়ী দেখা যায়, তেতিয়া তাত ধূমপানৰ ক্ষতিকাৰক প্ৰভাৱৰ বিষয়েও সতৰ্কবাণী হিচাপে উল্লেখ কৰা হয়।
কিশোৰী ছোৱালীৰ উপাৰ্জনৰ কোনো উৎস নাই। পিতৃ-মাতৃয়েই মাহিলী খৰচ আদায় দিয়ে। গোটেই বছৰটো চিগাৰেট সেৱন কৰিবলৈ কিমান টকা খৰচ হয় শিশুটিক বুজাই দিয়ক। সেই টকা ধূমপানত খৰচ নকৰিলে কিমান টকা কিনিব পাৰি বুজাই দিয়া।
আজিকালি দেউতাকৰ লগতে বহু মাতৃও ধূমপানৰ প্ৰতি আসক্ত হৈ পৰিছে। আৰু শিশুৰ অভ্যাস সাধাৰণতে পিতৃ-মাতৃক চাই গঢ় লৈ উঠে। গতিকে তেওঁলোকৰ বাবে ধূমপানৰ অভ্যাস গঢ়ি তোলাটো অসম্ভৱ নহয়। অৱশ্যে যদি আপুনি আপোনাৰ সন্তানক ধূমপানৰ পৰা আঁতৰাই ৰাখিব বিচাৰে তেন্তে তেওঁৰ ওচৰত চিগাৰেট নাৰাখিব।